ЗАЦВЯРДЖАЮ
Дырэктар ДУА “Вязаўніцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа імя Я.М.Стэльмаха”
_________________________В.В.Куцік
31.08.2020 года
План работы
метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў
дзяржаўнай установы адукацыі
“Вязаўніцкі вучэбна-педагагічны комплекс
дзіцячы сад – базавая школа імя Я.М.Стэльмаха”
на 2020/2021 навучальны год
Кіраўнік МА
В.А.Кульчынская
Вязаўніца, 2020
ПЛАН
работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў
на 2020/2021 навучальны год
ТЭМА
Удасканаленне форм і метадаў выхавання праз павышэнне майстэрства класнага кіраўніка
МЭТА
Павышэнне эфектыўнасці выхаваўчага працэсу праз удасканаленне майстэрства класных кіраўнікоў. Метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці класных кіраўнікоў
ЗАДАЧЫ:
арганізацыя выхаваўчага працэсу ў свеце рэалізацыі палажэнняў Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі. Выхаванне развітай асобы вучня;
арганізацыя інфармацыйна-метадычнай дапамогі класным кіраўнікам. Фарміраванне ў класных кіраўнікоў тэарэтычнай і практычнай базы для мадэліравання сістэмы выхавання ў класе;
стварэнне ўмоў для абагульнення і распаўсюджвання вопыту работы класных кіраўнікоў. Аказанне практычнай дапамогі маладым класным кіраўнікам;
укараненне інфармацыйна-адукацыйных тэхналогій, форм і метадаў, накіраваных на ўдасканаленне методыкі правядзення класных і інфармацыйных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў;
арганізацыя ўмоў здароўезберажэння для паспяховага навучання і выхавання вучняў;
актыўнае ўкараненне інтэрактыўных форм работы па ўмацаванні нацыянальных і сямейных традыцый.
Пасяджэнне №1 (верасень)
Тэма
Асноўныя патрабаванні да арганізацыя сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе
Форма правядзення: метадычны практыкум
Пытанні для абмеркавання
1. Аналіз работы МА класных кіраўнікоў за мінулы навучальны год (кіраўнік МА класных кіраўнікоў)
2. Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе». Абмеркаванне плана выхаваўчай работы на 2020/2021 навучальны год, нарматыўнае прававое забеспячэнне выхаваўчага працэсу ў 2020/2021 навучальным годзе (кіраўнік МА класных кіраўнікоў )
3. Супрацоўніцтва з сям’ёй пры планаванні выхаваўчай работы ў класе. Улік запытаў законных прадстаўнікоў навучэнцаў. ( кіраўнік МА класных кіраўнікоў, класныя кіраўнікі 1-9 класаў)
4. Павышэнне эфектыўнасці арганізацыі шостага школьнага дня. Удзел класных кіраўнікоў, законных прадстаўнікоў навучэнцаў у мерапрыемствах шостага школьнага дня. (кіраўнік МА класных кіраўнікоў, класныя кіраўнікі 1-9 класаў)
5.Сацыяльны пашпарт класа: асаблівасці запаўнення. (педагог сацыяльны)
Літаратура
1.Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Особенности организации социальной, воспитательной и идеологической работы в учреждениях общего среднего образования в 2018/2019 учебном году»
2.Планирование воспитательной работы в классе и ее учет: Метод.рекомендации. Праблемы выхавання. Веснiк адукацыi. 2012. № 3-3.Гуткина, Л.Д. Планирование и организация воспитательной работы в школе.- М., 2002
Пасяджэнне №2 (лістапад)
Тэма
Роля ўзаемадзеяння сям’і і ўстановы адукацыі ў рабоце па фарміраванні ў дзяцей і падлеткаў навыкаў здаровага ладу жыцця
Форма правядзення: круглы стол (сумеснае пасяджэнне з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў)
Пытанні для абмеркавання
1. Арганізацыя работы класнага кіраўніка па аптымізацыі ўзаемадзеяння школы і законных прадстаўнікоў навучэнцаў. Павышэнне адказнасці сям’і за выхаванне і навучанне дзяцей. (кіраўнік МА класных кіраўнікоў)
2. Узаемадзеянне сям’і і школы пры арганізацыі работы па прафілактыцы ў дзяцей шкодных звычак (класны кіраўнік 9 класа).
3. Формы і метады ўзаемадзеяння сям’і і школы па фарміраванні ў дзяцей навыкаў здаровага ладу жыцця, культуры бяспекі жыццядзейнасці . (педагог сацыяльны)
4. Кантроль пропускаў заняткаў навучэнцамі як спосаб павышэння вучэбнай матывацыі школьнікаў і якасці навучання, павышэнне эфектыўнасці прафілактычнай работы па папярэджанні ўхілення непаўналетніх ад вучэбнай дзейнасці і адказнасці сям’і за выхаванне і навучанне дзяцей. (кіраўнік МА класных кіраўнікоў, класныя кіраўнікі 1-9 класаў)
5. Абмен вопытам па ўзаемадзеянні з сям’ёй. (Адк. класныя кіраўнікі 1-11 класаў)
Літаратура
1.Даниличева, Н.А. Балакирева Н.А. «Психология профессионального выбора». М. «Просвещение», 1998г.
2.Карандашев, В.Н. «Психология: введение в профессию», Н. «Смысл», 2001г.
3.Народная асвета, 2006 год, № 9, 2007 год, № 2
4.Праблемы выхавання, 2006 год, № 5-13
Пасяджэнне № 3 (студзень)
Тэма
Выкарыстанне сучасных тэхналогій у сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай рабоце
Форма правядзення: семінар-практыкум
Пытанні для абмеркавання
1.Выкарыстанне інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій пры арганізацыі і правядзенні сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы. (кіраўнік МА класных кіраўнікоў)
2. Выкарыстанне інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій пры правядзенні работы па прафарыентацыі навучэнцаў. ( класны кіраўнік 7 класа)
3. Інфармацыйна-камунікатыўныя тэхналогіі ў выхаваўчай рабоце з навучэнцамі на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі (класны кіраўнік 4 класа)
4. Абмен вопытам па тэме пасяджэння (Адк. класныя кіраўнікі 1-9 класаў)
Літаратура
1.Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Об использовании современных информационных технологий в учреждениях общего среднего образования в 2019/2020 учебном году»
2. Программа непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь на 2016–2020 годы: утверждена Постановлением Министерства образования Республики Беларусь от 22.02.2016 № 9
3.Инструктивно-методическое письмо об организации классного руководства и работы куратора учебной группы в учреждениях образования // Сборник нормативных документов Министерства образования Республики Беларусь. – 2012. – №24
Пасяджэнне №4 (сакавік)
Тэма
Удасканаленне работы з навучэнцамі па прававым выхаванні, прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў, папярэджанні супрацьпраўных паводзін непаўналетніх
Форма правядзення: семінар-практыкум
Пытанні для абмеркавання
1.Заканадаўчыя акты Рэспублікі Беларусь, якія рэгламентуюць дзейнасць па прафілактыцы злачынстваў і правапарушэнняў сярод непаўналетніх (кіраўнік МА класных кіраўнікоў )
2. Арганізацыя супрацоўніцтва суб’ектаў прафілактыкі ў прафілактычнай рабоце з непаўналетнімі (кіраўнік МА класных кіраўнікоў)
3. Удасканаленне прафілактычнай работы па папярэджанні ўжывання і распаўсюджання сярод непаўналетніх наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, папярэджанні супрацьпраўных паводзін непаўналетніх (класны кіраўнік 5 класа)
4. Абмен вопытам па тэме пасяджэння (Адк. класныя кіраўнікі 1-9 класаў)
Літаратура
1. Заканадаўчыя акты Рэспублікі Беларусь, якія рэгламентуюць дзейнасць па прафілактыцы злачынстваў і правапарушэнняў непаўналетніх
2. Зборнік нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. - 2009. - №8. - С.3-6
3. Закон Рэспублiкi Беларусь ад 31 мая 2003 г. №200 -З “Аб асновах сістэмы прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх”